Booklovers

Booklovers

Fábián Janka : A könyvárus lány

2020. augusztus 24. - Könyvrajongó

covers_578039.jpg

A tizenéves Julcsi osztályidegen szülők kisebbik gyermekeként az ötvenes évek Budapestjén nő fel. A zord, ellenséges világban szinte az egyetlen örömet a könyvek és az olvasás jelentik számára. Az ötvenhatos forradalom véres és zavaros napjaiban Julcsi menekülni kényszerül, és némi vargabetű után végül egy amerikai kisvárosban, távoli rokonainál köt ki.

Az idegen országban nehezen találja meg a helyét, és a múlt árnyai is megnehezítik, hogy végre boldog lehessen. A rövid, ám annál mozgalmasabb Kennedy-korszakban a kamasz lány aztán lassan felnő, és megbarátkozik új hazájával. Julcsi-Julie-nak már otthon, Magyarországon is nagy vágya volt, hogy egyszer könyvesboltja lehessen. Vajon az álmok hazájában, Amerikában ez az álom is valóra válik?

 

Sziasztok!

Ebben a posztban Fábián Janka legújabb könyvéről fogok beszámolni,aminek a megjelenését nagyon-nagyon vártam. Janka nekem eddig még soha nem okozott csalódást ezért biztos voltam benne,hogy ez a könyv is hihetetlenül izgalmas, történelemmel fűszerezett,letehetetlen olvasmány lesz.

A történet egész békésen indult azonban az 1956-os forradalom teljesen felforgatta a szereplők életét.. A szereplők sorsát követve "élhettem át" a forradalmi eseményeket. A főszereplőt, Julcsit nagyon megkedveltem. Egy igazán talpraesett lányt ismerhettem meg a személyében,aki minden körülmények között kiállt a szeretteiért. A történet elején mérhetetlenül sajnáltam őt és belegondoltam abba, hogy nem ő volt az egyetlen lány ,akinek a forradalom miatt ilyen sanyarú sors jutott.Véleményem szerint, korához képest éretten és bátran végigcsinálta ezt a nehéz időszakot.

az-1956-os-forradalom-es-szabadsagharc.jpg

 1956-os forradalom

Julcsi mellett azonban szeretnék szót ejteni a lány a nővéréről, Gittáról. Számomra ő volt az a karakter a könyvben, akit nem kedveltem meg. Nem tudom,hogy ezzel egyedül vagyok-e de valamiért nekem a viselkedése nem volt szimpatikus,ráadásul úgy gondolom,hogy a forradalom idején abszolút cserben hagyta a családját. Valamilyen szinten megértem,hogy védeni akarta a hazáját viszont én ebben az esetben nem így cselekedtem volna, ahogy ő.

A fülszövegben is olvashatjátok ,hogy Julcsi Amerikába menekül Magyarországról. Az amerikai rokonok eszméletlenül szimpatikusak voltak és az egész kisváros a veszélyekkel teli Magyarországgal szemben megnyugtató és biztonságos volt. Tetszett,hogy a történetbe nem csak a magyar történelmet hanem egy kis amerikai törit és beleszőtt az író. A történelem mellett természetesen az amerikai fiatalok nem mindig problémamentes hétköznapjaiba is beleláthattunk.

 

7049798_medium_1555689257.jpg

 Pine Creek Lake

A könyv lezárásáról pedig muszáj szót ejtenem. Fábián Jankának sikerült a legizgalmasabb résznél befejeznie a könyvet, aminek természetesen lesz folytatása. Azonban a történet annyira magával ragadott ,hogy amikor elolvastam egyszerűen el sem tudtam képzelni,hogy hogyan fogom kivárni ,hogy megjelenjen a következő rész.

Nagyon sok szeretettel ajánlom mindenkinek ezt a lebilincselő de ugyanakkor lenyűgöző történetet! :)

További FJ könyvkritikáim:

 

Ha tetszett, kövess Instagrammon is ( @konyvrajongo) ,ahol könyves képeket és olvasással kapcsolatos dolgokat találsz!

Szeretettel,

Könyvrajongó

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr2015981628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása