Booklovers

Booklovers

Fábián Janka : Emma évszázada (Emma trilógia)

2018. április 04. - Könyvrajongó

1390290_3.jpg

Ez a könyv karácsonyi ajándék volt.Az igazat megvallva magamtól biztos nem választottam volna pont ezt a történetet.Amikor kibontottam a csomagolásból kíváncsian fürkésztem és elolvastam a tartalmát.Nem tudtam , hogy tetszeni fog-e ez a köny vajon fogom-e tudni értékelni?Elvégre egy 21.századi gyereknek (kamasznak) egy olyan könyv ami a régi időkben játszódik különös lehet és távol állhat a személyiségétől , ízlésétől.Könyvek terén nem szokásom nagyon kimozdulni a komfort zónámból.Eddig még csak olyan könyv került a kezembe ami a mai modern és felgyorsult világban egy adott kamaszlány sorsát mutatja be.

Optimistán állva a dologhoz elkezdtem olvasni a könyvet.Leiner Laura után Fábián Janka volt az első olyan író aki azt tudta éreztetni velem ,hogy én is Kóthay család tagja vagyok.Már az elején különösen tetszett a szereplők bemutatása és az úgynevezett személyleírások amelyek segítenek elképzelni az olvasónak a szereplőket.Az író rengetegszer használt hasonlatokat például a szereplő szeme és haja színét hasonlította dolgokhoz nagyon ízlésesen és fantáziadúsan.Aztán úgymond elkezdődött a történet amely a Kóthay család minden bánatát , örömét magában foglalta.A cselekmény egy pillanatig sem vált unalmassá vagy kiszámíthatóvá  ,folyton kavarogtak az érzelmek a karakteresebbnél karakteresebb szereplőkben.Remekül bemutatja a családon belüli ellentétek kialakulását illetve a háború okozta összetűzéseket.A háborúra rátérve szeretném elmondani ,hogy ez egy történelmi romantikus regény,amelynek nem a történelem van a középpontjában (hanem a szerelmi szálak) azonban a történelmi vonatkozásokat is nagyon jól ábrázolja.A családok sorsát és a kommunisták kegyetlenségét illetve ,hogy a háború kire milyen hatással volt.

45708003_317500768842090_9025335570192138240_n.jpg

                                                                            Fábián Janka írónő

Ha valaki megkérdezné Tőlem,hogy a könyv olvasása közben és után milyen érzelmek kavarogtak bennem nehezen tudnék válaszolni ,ugyanis nagyon sokfajta érzelem keveredését tapasztaltam lapról lapra.Anyai szeretet,atyai szigor,bosszú,gyűlölködés,megbocsátás,testvéri szeretet,egymás iránti elfogadás,boldogság,becsapás,félelem és halál.Ezek mind mind végigvonulnak a könyvön.És ,hogy a vége Happy End-e, azt Ti döntsétek el!

Szeretettel:Könyvrajongó

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr1213803870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása