Booklovers

Booklovers

Renée Rosen : Egy nyár new Yorkban

Park Avenue Summer

2020. július 29. - Könyvrajongó

covers_570811.jpg

„Okos ​és szexi tisztelgés Helen Gurley Brown és az ő Cosmo-lányai előtt… Elkápráztat, inspirál, új erővel tölti meg a szívet és a lelket.” – Chanel Cleeton, a Jövőre Havannában írója

Alice vidéki félárva szegény lány, aki miután édesapja megnősül, és gyerekkori szerelme felbontja az eljegyzésüket, útra kel elhunyt édesanyja Leica fényképezőgépével, hogy megvalósítsa az álmát: elismert és sikeres fotóművész legyen Manhattanben. Főnöke – Helen Gurley Brown feminista írónő, a Cosmopolitan magazin legendás főszerkesztője – és édesanyja fiatalkori barátnője segíti ebben, és mire bábból pillangóvá változik, fantasztikus kalandokat él át, rég eltemetett családi titkok nyomára bukkan, és 1965 nyarán, édesapja halálakor tudja meg, hogy mégsincs egyedül a világban…

RENÉE ROSEN az írás mesterségét többek között olyan neves szerzőktől tanulta, mint a Pulitzer-díjas Michael Cunningham. Jelenleg Chicagóban él, szabadúszó újságíróként és marketing-tanácsadóként dolgozik. Magyarul korábban már megjelent BABAARC című regénye.

 

Sziasztok Könyvmolyok!

Elkezdődött a nyár, így én is egy nyáron játszódó könyvajánlót hoztam ma el Nektek. Azért választottam ezt a könyvet, mert egyrészt hihetetlenül jól néz ki a borítója ,másrészt pedig  tetszett,hogy a főszereplő lány álma,hogy híres fotós lehessen. Engem is nagyon érdekel ez a téma és az egyik kedvenc hobbim a fotózás. Ha kíváncsi vagy a könyves képeimre akkor a @konyvrajongo Bookstagram oldalamon rengeteg képet láthatsz tőlem.

A történet New Yorkban játszódik, főként a Cosmopolitan magazin szerkesztőségében. Még sosem jártam New Yorkban viszont a könyv annyira jól átadta a nagyvárosi nyüzsgés hangulatát ,hogy úgy éreztem mintha már én is félig ottani lennék. A Cosmopolitan szerkesztőségében folyó élet tele volt megoldandó problémákkal és konfliktusokkal. Számomra rendkívül izgalmas volt végigkövetni, hogy mi történik a szereplőkkel egy-egy nap a szerkesztőségben.

7924ea1aa71361b190ca6c65f66f70c2.jpg

Emellett a történet bemutatta Helen Gurley Brown-t, a Cosmopolitan főszerkesztőjét, illetve azt, hogy hogyan zajlik az élet egy magazin szerkesztőségében. Néhány dolgot Helen személyiségéről illetve szokásairól is megtudhattam és ezek az érdekességek igaznak bizonyultak hiszen a könyv végén az írónő beszámolt a történet igazságtartalmáról.

 

 

 

 

Cosmopolitan magazin (1965. júliusi szám), a címlapon : Renata Beck

 

 

Helen Gurley Brown egy látszólag határozott nő volt,aki mindig tudta a dolgát. Alapvetően nagyon magabiztos volt, viszont vele is sokszor előfordult ,hogy elbizonytalanodott. Ami tiszteletreméltó a viselkedésében az az,hogy sosem futamodott meg. Mindig letörölte a könnyeit és a leglehetetlenebb helyzeteket is megoldotta. Az ő karaktere arra sarkallta azt olvasókat, hogy bízzanak magukban még akkor is,hogyha senki más nem hisz bennük.

helen-gurley-brown-1969.jpg

Helen Gurley Brown

Idegesen topogtam a lábammal, és mindenki mással együtt vártam ,hogy mondjon végre valamit. Akármit.

-Bizonyára mindannyian szeretnék tudni, miért hívtam ide önöket. Nos... - Elhallgatott, a teremben mindenki nagy levegőt vett. - Most tudtam meg a példányszámokat, és ...

 Alice Weiss, a főszereplő lány, nekem nagyon szimpatikus volt és példaértékűnek találtam a személyiségében azt ,hogy kitartó volt és bár egyszer-kétszer majdnem feladta, mindig sikerült rávennie magát,hogy kövesse az álmát. Alice kissé naiv volt ,néha bizonytalan de mindig megpróbált mindenkinek megfelelni.

Berlin hosszan nézte az egyetlen sort. Az arckifejezése nem változott, csak a szemöldöke. Összehúzta, elernyesztette, megint összehúzta, megint elernyesztette. Fogalmam sem volt róla, mit fog mondani, és rettegtem ,hogy rossz hírekkel kell visszatérnem Helenhez.

shutterstock_411844978.jpg

New York city, Manhattan

Bármilyen furcsán is hangzik, a történet vége egyszerre volt szomorú, izgalmas és megható méghozzá azért mert fény derült egy rég eltemetett családi titokra is. Ez a titok egyáltalán nem volt kiszámítható, a végkifejlete pedig egy igazán megható "jelenet" lett. Egyszóval, a befejezés tökéletes volt!

Ha szereted New Yorkot, a fotózást és érdekel,hogy régebben,hogyan folyt az élet egy magazinnál akkor mindenképp érdemes elolvasnod ezt a könyvet.

Szép nyarat kívánok mindenkinek és jó olvasást!

Könyvrajongó

 

(katt a képre)

67871106_481578512633559_8346294115343794176_n.png

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr6015912902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása