Booklovers

Booklovers

Fredrik Backman : Mi vagyunk a medvék (Björnstad 1.)

Könyv kontra sorozat

2021. január 10. - Könyvrajongó

bj_rnstad_tv_series-714929224-large.jpg Mi vagyunk a medvék

Björnstad / Beartown

svéd filmsorozat, 2019

A Beartown nevű kisváros folyamatosan zsugorodik a területét egyre szorosabban körülölelő fák miatt, de most, hogy az ifjúsági hokicsapat esélyes az országos elődöntő megnyerésére, a település összes reményének megvalósulása egy maréknyi tizenéves fiún múlik. Ez a nagy teher egy erőszakos cselekményhez vezet, ami traumatizál egy fiatal lányt, és fenekestül felforgatja a város életét. A gyanúsítgatások úgy terjednek el Beartownban, mint hullámok a tóban, és végül minden helyi lakosra kihatnak.

 

Sziasztok!

Fredrik Backman Mi vagyunk a medvék című sorozatának első részét 2018-ban olvastam először , az erről írt posztomat ide kattintva tekinthetitek meg. A sorozat második és egyben utolsó részét (Egymás ellen) ennek az évnek az elején olvastam és elég sokat vártam tőle, mivel az első rész rendkívül jó volt.A könyvből készült 5 részes minisorozat októberben jelent meg azonban kellett egy kis idő, mire rátaláltam a szinkronizált verzióra.

Könyv kontra sorozat

Fredrik Backman amellett, hogy egy olyan történetet alkotott, amely egyszerre megrázó és zseniális, olyan egyedi stílusban írta le a cselekményt, hogy tényleg megérintette vele az olvasókat. Emiatt tehát magas elvárásokkal de nagyon kíváncsian kezdtem el nézni a sorozatot.

Hihetetlenül jó élmény volt látni a karaktereket szereplők formájában és szerintem mindegyik színészre nagyon illett a nekik szánt szerep. Csupán két olyan szereplő volt, akiket teljesen másnak képzeltem el; az egyik Kevin, a másik pedig David volt. Ennek ellenére azonban ők ketten is nagyon jól életre tudták kelteni a fiktív karaktereket.

bjo_rnstad_maya_miriamingrid_photo-niklas-maupoix-c-hbo-nordic.jpg

A másik dolog, ami nagyon tetszett, azok a zenék és a hanghatások voltak. Mind remekül visszaadták a sorozathangulatát és a feszültséget is kellőképpen tudták fokozni

Backman rengeteg "életbölcsességet" szőtt bele a történetbe és a fantasztikus mondataival teljesen levett a lábamról. Az író könyvei nagyon érzelemgazdagok , ami alatt azt értem, hogy például a szereplők érzelmeit úgy képes leírni,hogy az olvasó nagyon könnyen bele tudja képzelni magát az adott karakter helyébe. Többek között ezek a dolgok teszik Backmant utánozhatatlanná és nekem ezek sajnos hiányoztak a sorozatból.

Mert a barátságok egyidejűleg bonyolultak és egyszerűek.

A könyvben az író szinte minden szereplőről írt egy kis " háttérsztorit" , például az Isaac-cal történt dolgokat, nem csak közölte hanem egy megható háttérsztori és egy rövid felvezetés segítségével az olvasó tudtára adta. De említhetném akár Ramonát is, akiről a sorozatban nem is nagyon tudtam meg semmit, míg a könyvben a magánéletéről és az érzelmeiről is írt Backman. Ezek nekem eléggé hiányoztak, azonban tudom, hogy az ilyen dolgokat nem könnyű beleépíteni egy sorozatba, főleg ha egy ilyen zseniális íróról van szó, mint Fredrik Backman.

A tökéletesség nem cél volt az Erdahl családban ,hanem alapvető norma.

00_bjornstad_kevin_oliver-dufaker_-photo-niklas-maupoix_hbo-nordic-696x435.jpg

Összességében úgy gondolom, hogy érdemes volt megnézni a sorozatot, de nagyon örülök, hogy a könyv elolvasása után tettem ezt, hiszen mikor elkezdtem nézni, akkor már jól ismertem a szereplőket és a történetet.

Szép délutánt kíván:

Könyvrajongó

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr1716354838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása