Booklovers

Booklovers

Kerry Fisher : Nem titok amit ketten tudnak

2022. július 25. - Könyvrajongó

nem_titok_amit_ketten_tudnak.jpg

„Briliáns ​szerző, csodás történet!” – Renita D'Silva bestsellerszerző
Senki nem tudja, mit tett, de mindenki érzi, hogy valami rossz történt…
Susie tisztában volt vele, hogy örökké bánni fogja a döntését, mégis megtette az elképzelhetetlent: örökbe adta a kisfiát, hogy hűtlenségét titokban tartsa családja előtt.
A terhességéről senki, a hosszú bevetésen lévő férje sem tudott, és a nő remélte, hogy ez így is marad.
A család megszenvedte Susie ballépését. Az egyik lányával, Louise-szal túl keményen, míg a másikkal, Grace-szel túl engedékenyen bánt.
Danny, a férj pedig hiába imádta az asszonyt, legbelül érezte, hogy valami nem stimmel a házasságukkal.
Amikor tragédia történik a családban, úgy tűnik, napvilágra kerül az igazság. A múlt súlyos titka a nővérek kapcsolatát is próbára teszi, hisz lehetetlen választás előtt állnak… Grace már tudja, hogy az anyjuk milyen terhet cipelt, de vajon megértheti tette okait?
Képes lesz a család szembenézni az igazsággal? El lehet felejteni a hazugságban telt éveket?
A USA Today bestsellerszerző, Kerry Fisher gyönyörű és letaglózó regénye a társadalmi szerepekről, a családi kapcsolatokról és az egymásba vetett bizalomról sok olvasó szívéhez ér majd el.

 

Sziasztok!

Tegnap fejeztem be Kerry Fisher sikerkönyvét, amit még korábban megvettem azonban most jutottam el odaáig, hogy el is olvassam.

Véleményem a könyvről

Mint a fülszövegből is kiderül, az írónő egy igen komoly témát boncolgat több mint 450 oldalon keresztül. Az első oldalak engem egy az egyben Emily Gunnis A lány a levélből című könyvére emlékeztettek szóval ha valaki mélyebben beleásná magát a baba-mama otthonok működésébe ,akkor mindenképp olvassa el azt a könyvet is.

A történet megtanít arra , hogy egy személyt ne ítéljünk el azonnal. Legelőször sokan azt gondolnák, hogy Susie mivel hűtlen volt, teljesen megérdemli , hogy boldogtalan legyen és kötelessége vállalni a következményeket. Ítélkezés előtt azonban jobb ha megismerjük a körülményeket és a dolgok mélyére ásunk.

Én személy szerint úgy gondolom, hogy a könyv egy pár helyen túl volt írva , néha olyan érzésem volt, hogy egy hétköznapi család életében vagyok jelen, ahol a megszokott dolgokon kívül nem történik semmi különös. Meg szerettem volna tudni minél előbb, hogy Susieval mi történt, hiszen addig úgy éreztem, hogy az írónő mindent leír, a legfontosabb dolgon kívül. Amikor viszont fény derül arra, hogy kitől esett Susie teherbe , akkor megértettem, hogy miért volt szükség arra, hogy belelássak Susie addigi életébe. Házas volt , de szinte teljesen magára volt hagyva hónapokra , így nem csoda, hogy egyedül érezte magát. A szereplők közül szinte senki nem foglalkozott Susie érzéseivel, senki nem képzelte magát a nő helyébe, még a saját anyja sem.

Hat hét. Ennyi időt tölthettem veled.

bath.jpg

Bath, Anglia

Alapvetően nekem a könyv második fele sokkal jobban tetszett mint az első fele, szerintem az első részben több helyen is túl volt írva, míg a másodikban már csak arról olvashattam , ami tényleg lényeges illetve az események is felgyorsultak, izgalmassá váltak. 

A szeretet illata volt ez.

Susie évtizedekig élt együtt ezzel a hatalmas titokkal és erre például én képtelen lettem volna még akkor is ha tudom, hogy milyen következményekkel járna ha a család tudomást szerezne az igazságról. Egy ilyen méretű titokkal létezni lehetséges viszont Susie esetében is megfigyelhettük, hogy az élet minden területére kihatással van. Szerető anyukaként képtelen volt arra, hogy ugyanúgy élje a mindennapjait mint a gyermeke megszületése előtt és ez teljesen természetes. Susie összes megszólalása mögött ott volt az üresség, a hiányérzet és az a tátongó űr, amit a gyermeke "elvesztése" okozott. Rendkívül sajnáltam Susie-t viszont a családtagjainak sem volt egyszerű kezelni a  szinte folytonos hangulatingadozásait , néha még nekem is nehéz volt megérteni , hogy miért viselkedik így pedig külső szemlélőként , én tudtam a titkáról.

ivy-house-2.jpg

Anyaotthon Londonban

Tetszett, hogy ez az egy történet egyszerre mutatja be az anya-fia, az anya-lánya, az apa-lánya, a testvéri szeretetet és a családtagok között lévő konfliktusokat. A könyv második felében Susie lázadó és lobbanékony lánya, Grace szemszögéből láthatunk mindent. Grace érzéseit olvasva teljesen megváltozott a róla addig alkotott véleményem és itt ismét levonhatjuk az a tanulságot, hogy nem szabad valakit elítélni anélkül, hogy beleképzelnénk magunkat az illető helyébe.

A történet tele van érzelemmel, szívszorító pillanatokkal és betekintést nyújt egy évtizedeken át tartó lelki gyötrelembe, amelyből csak a nagy titok napvilágra kerülése jelenthet feloldozást. Kiderül-e mindenki számára a titok? Valóban feloldozást jelentene ha fény derülne az igazságra vagy még nagyobb tragédia történne?

Remélem ez a kis ajánló meghozta a kedveteket az olvasáshoz! :)

Kellemes időtöltést kíván :

Könyvrajongó

 Még több könyves tartalomért kövess Instagrammon is, ahol @konyvrajongo néven megtalálsz!

 182568158_457437588654648_2050008877058919111_n.png

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr6817887319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása