Booklovers

Booklovers

Deborah Lytton : Csend

2018. május 08. - Könyvrajongó

covers_460467.jpg

Sziasztok!

Arra gondoltam,hogy ezzel a blogbejegyzéssel megreformálom a könyvkritikáimat.Mostantól minden könyvhöz megtaláljátok a posztban az adott fülszöveget is!Remélem hasznos lesz!

Annyi ​éven át az éneklés volt az, amitől különlegesnek éreztem magam. Az éneklés tett azzá, aki vagyok. Azelőtt, hogy egy kórházi ágyon tértem volna magamhoz. Néma csenddel körülvéve. Mielőtt ráébredtem volna, hogy több vagyok, mint a hangom…”

A tizenöt éves Stellának minden esélye megvan arra, hogy egyszer teljesüljön leghőbb vágya: a Broadwayn fellépve megmutathassa tehetségét tehetségét a világ előtt. Egy tragikus baleset következében azonban egyik napról a másikra elveszíti hallását. A teljes némaságba burkolózva nemcsak a barátaiba és a hangjába vetett hite rendül meg, hanem az önmagával kapcsolatos elképzelései is megkérdőjeleződnek: van-e célja az életének az éneklésen kívül? 
Az orvosi beavatkozás előtti tizenhét napot kell ebben a „csendbuborékban” töltenie, miközben egyedül – a beszédhibája miatt lassan, dadogva beszélő – Hayden szájáról képes olvasni. A fiú mindent megtesz azért, hogy megmutassa neki: miként fedezheti fel önmagát és a körülötte lévő világ csodáit hangok nélkül is… 
A Csend egy váltott szemszögű, lírai történet arról, hogyan képes a szerelem áthatolni a némaság leküzdhetetlennek tűnő falain.

gettyimages-154926058-1024x1024.jpg

Megmondom őszintén ,hogy nem is szoktam és nem is szeretek könyvet választani a borítója alapján.De amint megláttam a könyvespolcon ezt a gyönyörű borítójú könyvet azonnal tudtam,hogy el kell olvasnom.Mondhatni "szerelem volt első látásra" illetve a fülszöveget elolvasva a történetet is közel éreztem magamhoz.Na,de ennyit a könyv kiválasztásáról!

Maga a történet egy szerelem kialakulását mutatja az énekes lány és a zongorista fiú szemszögéből.Kettejük között ugyanis nagyon erős kapocs alakul ki, illetve a könyv azt is remekül bemutatja,amikor egy ember bármit megtenne a másikért ,bármi lenne érte, és bármit képes lenne feladni a barátjáért,szerelméért.A két fiatalt az élet sebezte meg .Stella egy katasztrofális balesetet szenved, Haydent pedig a múltja kísérti.Minden módon segítik egymást az alatt a bizonyos 17 nap alatt.Stella segít a fiúnak begyógyítani a sebeit és elengedni a múltját míg, Hayden megmutatja a lánynak,hogy hogyan képzelje el magát egy másik emberként .17 napot ígér neki amiben felfedezheti valódi önmagát.Ezalatt az idő alatt Stella rengeteg dolgot megtanul,megért és a 17 nap elteltével egy másik ember lesz belőle.A könyv szerintem hihetetlenül romantikus és remekül ábrázolja az emberi a kapcsolatokat és mindemellett arra is megtanít ,hogy fogadjuk el a másikat úgy ahogy van , minden hibájával együtt.

380f0310b8f72d7e0f027a022891f0dd.jpg

Szerintem a történet nemcsak ,hogy romantikus de rendkívül inspirálónak találtam azt, hogy arra ösztönzi a fiatalokat,hogy bizony segítsenek a másikon.Véleményem szerint a könyv nyelvezete elképesztő volt, gyönyörű hasonlatokkal ,illetve az érzelmek szimbolikus ábrázolása is tetszett.

SPOILER!

 

 

A 17 nap alatt Stella rájön ,hogy nem csak az éneklésen keresztül tud érzéseket átadni,hanem az írással is.A könyvben is megjelenik egy-egy általa írott vers.Sajnálom,hogy kiábrándítalak benneteket ,de nekem egyik vers sem tetszett.Nyilván szépen meg volt fogalmazva,de a fő problémám azt volt,hogy nem rímelt.Viszont,mivel nem magyar az írónő ezért lehet,hogy angolul rímelt de magyarul nekem ez annyira nem jött be.

Összességében , egy nagyon szép és tanulságos történet részese lehettem szóval nagyon ajánlom Nektek is!

Szeretettel:

Könyvrajongó

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr1713897300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása