Booklovers

Booklovers

Jules Wake : Hóesés Notting Hillben

Notting Hill in the snow

2021. december 29. - Könyvrajongó

covers_704378.jpg 

Szórakoztató ​és szívmelengető karácsonyi románc.
Tökéletes olvasmány mindazoknak, akik szeretik a Hugh Grant-féle romantikus vígjátékokat.

A kedves és bohókás Viola Smith a Londoni Metropolitan Operatársulat zenekarában brácsázik, és a főnöke kérésére kénytelen segíteni az egyik Notting Hill-i iskolában a karácsonyi műsor összeállításában.
Nate Williams igazi Grincs: nem mondhatni, hogy fellelkesítené a közeledő karácsony gondolata. Ám mivel a kislánya, Grace a főszereplő az ünnepi műsorban, beadja a derekát, és segít Violának a szervezésben.
Viola és Nate között úgy szikrázik a levegő, mint a parázs a Portobello Road-i piacon a sült gesztenye alatt. És amikor Londonban havazni kezd, Viola és Nate azon kapják magukat, hogy csapdába estek. Ráadásul nem is egybe…

Húszévnyi PR-karrier után Jules Wake szakmát váltott, hogy több ideje és energiája legyen az írásra. Napközben egy általános iskolában dolgozik, éjjelente pedig romantikus történeteket ír – olyanokat, amilyeneket maga is mindig szívesen olvasott.

 

Sziasztok!

A mai posztban egy karácsonyi témájú könyvről szeretnék írni, amely nekem igazán hangulatossá tette ezt az időszakot.

Hogyan került a kezembe a könyv?

A könyvre teljesen véletlenül bukkantam rá a Libri oldalán és nagyon örültem, hogy rátaláltam, hiszen pont egy ilyen könnyed , karácsonyi történetet szerettem volna az ünnepek alatt olvasgatni. Amint megláttam, hogy a könyvet a Hugh Grant-féle romantikus vígjátékokat kedvelőknek kimondottan ajánlják, tudtam,hogy el kell olvasnom. Bár a történetet nem mondanám vígjátéknak, sokkal többet adott, mint amire számítottam.

Véleményem a könyvről

Egy könyv elolvasása előtt vagy után mindig el szoktam olvasni a többi könyvmoly véleményét a Moly.hu-n és meglepődve láttam, hogy a Hóesés Notting Hillben kapott hideget,meleget. A többiek által megfogalmazott vegyes érzelmek ellenére , én imádtam ezt a könyvet, hiszen végre nem egy egyszerű, sablonos szerelmi történetnek lehettem a részese hanem egy szerelemmel, érzelmekkel, konfliktusokkal és megoldandó problémákkal teli karácsonyi készülődésnek.

Lassan belélegeztem, felemeltem a vonót, rákulcsoltam az ujjaimat és jelentőségteljesen szinte meditatív állapotban megálltam egy pillanatra - ami már szokásommá vált, mielőtt megérinteném a húrokat - ,majd újra mélyen belélegeztem és ahogy kifújtam a levegőt, határozott, otthonos magabiztossággal megszólaltattam a hangszert.

A női főszereplőt hamar megkedveltem és a zene iránti szeretetével is tudtam azonosulni. Tetszett, hogy Violán keresztül beleláthattam egy kicsit az Operatársulat életébe, a kulisszák mögé. Viola rendkívüli segítőkészsége mellett, talán még ő maga sem gondolná, de hihetetlenül jól bánik a gyerekekkel és sajnos ezt a családja ki is használja. Ebből a szempontból nagyon sajnáltam Violát, hiszen bár szerették őt a maguk módján, a szülei számára mindig előbbre való volt a karrier mint a lányuk. A családja magától értetődőnek vette, hogy a nő mindig elérhető, készenlétben van és figyelmen kívül hagyták, hogy Violának is vannak feladatai és munkája. A legnagyobb probléma az volt, hogy amikor Violának lett volna szükséges segítségre, akkor szinte mindig cserben hagyták arra hivatkozva, hogy elfoglaltak.

churchill-arms-christmas-lights-2.jpg

The Churchill Arms Pub

A férfi főszereplőre, Nate Williamsre a fülszövegben úgy utalnak, mint az igazi Grincsre viszont én úgy gondolom, hogy Nate a kezdeti nehézségek ellenére szereti a karácsonyt, csak eddig nem a megfelelő emberrel töltötte ezt az ünnepet. A férfi egy felettébb nehéz helyzetbe került, engem is elgondolkodtatott, hogy ha az ő helyében lennék, akkor mit tennék, mi lenne a megfelelő megoldás. Az imádnivaló kislánya, Grace  gyermeki ártatlanságával és jókedvével még kedvesebbé tette a történetet, viszont borzasztóan sajnáltam, hogy már ilyen fiatalon ennyi rossz tapasztalatot szerzett.

spoiler-alert-news-feature.jpg

Nate feleségéről, Elaine-ről is szeretnék pár szót ejteni hiszen az ő karaktere roppant mód életszerű volt. A nő egy tipikus karrierista, akinek a munkája a legfontosabb és épp ezért nem értem, hogy miért vállalt gyermeket. A hosszú távolléte Grace-ben egy életre nyomot hagyott, Elaine pedig legbelül tudta, hogy a gyermekének szüksége lenne az anyjára ugyanakkor képtelen volt a munkáját mellőzni Grace érdekében. Tapasztalataim szerint, rengeteg ilyen ember van a való életben és szerintem Elaine és Viola szülei között is lehet egy párhuzamot vonni. Viola szüleinek is mindig a munkájuk volt az első, csak nem akkora mértékben mutatták ezt ki mint például Elaine.

72472523_964984433836454_1709488307697614848_n.jpg

 

2305943.jpg

Tetszett, hogy Jules Wake könnyed stílusban írta meg a regényt, így a könyv csak úgy olvastatta magát. Annak ellenére, hogy a történetben több probléma és konfliktus volt, a könyv nem szűkölködik megható és szívmelengető pillanatokban,amelyek tökéletes karácsonyi hangulatot képesek varázsolni az olvasó számára. Közös hóemberépítés, mézeskalácsház készítés, forró csoki ivás a nappaliban és a nagy séták a hóesésben mind elengedhetetlenek az ünnepre való készülődés idején.

Aztán, ahogy idősebb lettem kicsit, beleszerettem a zenébe, ami kitöltötte az űrt a szívemben.

Ha szeretitek a karácsonyi romantikus történeteket és egy kicsit komolyabb dolgokkal megfűszerezett de alapvetően laza olvasmányra vágytok, akkor szívből ajánlom nektek ezt a könyvet!

Jó olvasást kíván :

Könyvrajongó

Még több könyves tartalomért kövess Instagrammon is, ahol @konyvrajongo néven megtalálsz!

182568158_457437588654648_2050008877058919111_n.png

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr516793500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása