Booklovers

Booklovers

Camejo Anna : Kuba Mía

2021. augusztus 16. - Könyvrajongó

 img_20210815_104801.jpg

Kuba káprázatos világa 500 pontban felfűzve. Ez nem egy egyszerű útikönyv vagy egyetlen történet. Ez maga Kuba! A látvány, a színek, a szagok, az ízek, hogy miért pont itt és miért pont így.

A könyv egy közös felfedezés, szédületes utazás Kuba sajátos világába, egészen személyes megközelítésben, egy Havannában élő kubai-magyar tollából.

Segítségül szolgál a felkészülésben az utat tervezőknek, nosztalgia, újraélés és bőséges kiegészítő azoknak, akik már belekóstolhattak a Karib-sziget világába. Választ ad feltett és még meg nem fogalmazott kérdésekre, garantáltan mindenki számára tartogat meghökkentő újdonságokat.

Az 500 kubapont az élet minden aspektusát érinti, kubai és turista szemmel.Mert Kuba megérdemli, hogy igazán megismerjük mert Kuba utánozhatatlan.

Ez az én Kubám!

 

Sziasztok!

Ma ismét egy olyan könyvről szeretnék írni ,amellyel kimozdultam a komfort zónámból. Egy Kubáról szóló könyvet olvastam el, azonban semmiképp sem mondanám, hogy ez egy útikönyv, hiszen szerintem ez sokkal több annál.

A könyvet ezúton is szeretném megköszönni Camejo Annának! :)

Véleményem a könyvről

A könyv elolvasása előtt nem volt túl sok információm Kubáról, mivel sosem jártam még a környékén sem. Most viszont úgy érzem mintha Kubában nyaraltam volna egy olyan barátnőmmel, aki rendkívül jól ismeri a helyet és az ottani életet. Míg egy idegenvezető egy adott helyről a történelmi tényeket mondta volna el, addig Anna a tények mellett rengeteg saját tapasztalatot és élményt is megosztott az olvasóval. Nekem ez nagyon tetszett, mivel egy kicsit személyesebbé tette a könyvet illetve sokszor tanulságot is levonhattunk Anna tapasztalataiból. Az írónő mindennel kapcsolatban, ellátta az olvasót tanácsokkal szóval úgy gondolom, hogyha valaki Kubába utazik akkor ez egy kötelező olvasmány. :)

kuba-havanna-varadero-utazas-nyaralas-korutazas-oldtimer-header.jpg

A könyvnek köszönhetően a számos új információ mellett a kubai mindennapokba is betekintést nyertem. Mivel Kubában teljesen más rendszer van érvényben, így az emberek mentalitása, a dolgokhoz való hozzáállása és életstílusa merőben eltér a mi életünktől. Ami nekünk itthon magától értetődő és természetes, az a kubaiak számára sokszor elképzelhetetlen, mivel náluk teljesen máshogy működik minden. A kubaiak önzetlenül segítenek egymásnak, mindennél többet jelentenek nekik a kézzel nem megfogható értékek és igazán fontos nekik a minőségi idő, amelyet nemcsak a családdal, hanem a szomszédokkal és ismerősökkel együtt töltenek. Ehhez kapcsolódóan volt is egy mondat, amely szerintem nagyszerűen leírja a kubaiak gondolkodásmódját, életvitelét:

Nagy mosollyal fogadni mindent és mindenkit, meg-megállni, énekelni, táncolni, ha épp úgy tartja kedvünk, sorban állni, beszélgetni , mindjárt menni , nem a telefont lesni , elmesélni , de nem bosszankodni, tanácsokat nem kérni , ám adni, kitalálni, megszerelni, megoldani , javítani , élvezni, eltörni , beszerezni , újrakezdeni.

00-kuba-erdekessegek-header.jpg

Kuba fővárosa, Havanna

Ahogy fentebb is említettem a kubai hangulatot olyan jól át tudta adni a könyv, hogy teljesen az volt az érzésem, hogy én is ott sétálgatok Havanna utcáin. Az ott élő emberekből áradó kedvesség, jókedv és a kubai pezsgés engem még így a könyvön keresztül is megtalált.

A fülszövegben olvashattam, hogy ez a könyv maga Kuba. Ezzel abszolút egyetértek, hiszen széleskörű ismereteket szerezhettem a kubai mindennapokról, tradíciókról, szokásokról, a kubai emberekről, Kuba nevezetességeiről, történelméről, ételeiről, népszerűbb hoteleiről,éttermeiről és még számos más érdekes dologról. A kedvenc részeim a helyi szokásokról, a fiatalok hétköznapjairól, a kubai gasztronómiáról, a vásárlásról és az üzletekről illetve a zene és művészetek kubai jelentőségéről szóló pontok voltak. Ezeken kívül azonban úgy vélem, hogy a könyv olvasása közben minden témát illetően találkozhatunk érdekességgel vagy számunkra szokatlan dologgal.

trinidad-cuba-december-2016-michael-bonocore2016-2-3-edit-2-1024x683.jpg

Egy iskolás lány Trinidadban

A könyv tele van fényképekkel, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy igazi kubai hangulata legyen az embernek. Emellett, ha egy olyan helyről volt szó, amelyet szívesen megnéztem volna egy fotón, akkor nem kellett az interneten keresgélnem hiszen azonnal láthattam, a szóban forgó helyszínt. Különlegesség, hogy számtalan olyan fénykép volt a könyvben, például a kubai hétköznapokról , a helyiek életéről vagy esetleg kevésbé ismert utcákról, amelyekről az interneten nem is találtam volna képet.

 

Hogyan szerezhetitek meg a könyvet?

Ha el szeretnétek olvasni , akkor nem kell mást tennetek, mint kérni a könyvet üzenetben a Kuba Mía vagy az @annaencuba (a nevükre kattintva már láthatjátok is az oldalt) oldalon.

Annát egyébként Instagrammon is megtaláljátok @kubamia néven. Mind az Instagram - és a Facebook oldalán találtok fotókat és videókat, amelyek adnak egy kis ízelítőt a könyvéről.

Nagyon örülök, hogy ismét kipróbáltam valami újat, hiszen egy csodálatos utazás részese lehettem! Remélem ti is kedvet kaptatok a könyvhöz vagy legalább ahhoz, hogy kimozduljatok a komfort zónátokból! :)

Jó olvasást kívánok!

Könyvrajongó

 

Még több könyves tartalomért, kövess az Instagrammon is, ahol @konyvrajongo néven megtalálsz!

182568158_457437588654648_2050008877058919111_n.png

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://booklovers.blog.hu/api/trackback/id/tr1116656712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása